חשיבותו של מתורגמן מקצועי באירוח משלחות מחו"ל

בעת אירוח משלחות עסקיות מחו"ל, נרצה בתור מארחי המשלחת לעשות את כל שביכולתנו על מנת שהביקור יעבור בצורה הטובה ביותר, שחברי המשלחת המתארחים יצאו עם רושם מצויין עלינו כחברה  ובאופן כללי – אחת המטרות העיקריות שלנו תהיה לגרום לביקור להיות מוצלח ופורה מבחינה עסקית. ישנם פרמטרים רבים בהם כדאי להתחשב ולטפל כאשר מארגנים אירוח של משלחת מחו"ל, כאשר אחד השירותים הבסיסיים והחשובים ביותר להם יש לדאוג למתורגמן מקצועי. מתורגמן למשלחת עסקית הוא שירות בסיסי וחשוב הרבה יותר ממה שרובנו נוטים לחשוב…

אפקטיביות ורמת השיח עם האורחים והרושם שהם מקבלים

כמובן שמתורגמן מקצועי הוא אחד השירותים הראשונים עליהם יחשוב כל מי שמארגן אירוח של משלחת עסקית מחו"ל למשלחת שאינה דוברת אנגלית למשל מתורגמן לפורטוגזית, מתורגמן לצרפתית, מתורגמן לסינית וכדומה.

לעיתים גם כששני הצדדים דוברי אנגלית ונדרשת אנגלית ברמה גבוהה, יהיה אך מתאים לשלב מתורגמן עסקי על מנת לדייק את המסרים . מתורגמנים ומתורגמניות  יש בשוק מספיק ועדיין הרמת המקצועיות של המתורגמן/מתורגמנית  היא שתקבע את איכות התרגום והאינטראקציה.

מתורגמן לא צריך להיות רק איכותי ומנוסה הדובר באופן טוב ושוטף את שפת המקור של האורחים אלה להיות גם מקצוען כאדם – להיות קשוב, לראות את התמונה העסקית הרחבה ולפעול לפיה, לזהות סיטואציות בלתי מילוליות בהן נדרש תיווך שלו גם אם לא נאמרים מילים וכו'.

כאלו מתורגמנים מספקת חברת גולד תיירות עסקית.

כבר קרה יותר מפעם אחת בה המתורגמן רמז למארח שזה הזמן לצאת לארוחת צהרים ולהפסקה משיח עסקי שהוא התרשם שהולך לכיוונים פחות רצויים.

אלו הם גורמים בעלי חשיבות עצומה, במקרים רבים הרי גורל ממש, בתרומתם להצלחת הביקור כולו.

סיבה ראשונה וברורה יחסית לחשיבות הרבה של מתורגמן מקצועי ומנוסה, היא יצירה של שיח שוטף וקולח עם חברי המשלחת. כמובן ששיח שוטף ו"זורם" מסוג זה היא חשובה על מנת שכל פרטי השיחה יועברו במדויק מצד אחד לצד השני וכולם יידעו ויבינו בדיוק את כל הפרטים הקטנים ביותר סביבם נסבה השיחה, אך גם על מנת לייצר אווירה נינוחה ונעימה בפגישות עם אנשי המשלחת. מתורגמן או מתורגמנית טוב/ה יידעו לא רק להעביר את כל הפרטים הנאמרים בצורה מדויקת ומובנת, אלא גם לגרום לשיחה לזרום בצורה טובה אשר תביא לאווירה נינוחה ופרודוקטיבית.

מלבד ליצירת שיח אפקטיבי וטוב עם אורחי המשלחת, מתורגמן איכותי ומקצועי יכול לעשות את ההבדל בכל הנוגע לרושם המתקבל בקרב חברי המשלחת – הרושם שנוצר אצלם הן בנוגע לארגון/חברה המארחים אותם והן בנוגע לאינדיבידואלים עימם הם באים במגע במהלך ביקורם (המנהלים בארגון המארח אותם, אנשי המשא ומתן עימם הם נפגשים וכו').

כמובן שרושם חיובי זה, הן של הארגון המארח עצמו והן של האנשים בתוך הארגון מולם הם מתנהלים, עשוי לתרום רבות לסיכויי ההצלחה של אותו ביקור.