האם סינים מצפים ליחס VIP?

אירוח משלחות מסין כרוך לא פעם בתקציב אירוח מצומצם ,חסכוני ובלתי גמיש. האם זה אומר שהסינים מצפים גם לאירוח צנוע?

האם אנשי עסקים סינים מצפים ל VIP?

הסיני הממוצע המגיע לישראל כתייר (ולא כאיש עסקים)  יחפש לחסוך היכן שהוא יכול בעלויות האירוח והתיירות ובמובן הזה הוא מזכיר מאוד את התייר הישראלי הממוצע.

אז מדוע כשאותו סיני בדיוק מגיע לישראל במסגרת משלחת עסקית מסין הוא יצפה לקבלת פנים ולאירוח ברמה אחרת לגמרי?

למעשה המילה "יצפה" גם היא עניין טריקי -כשאיש עסקים סיני מתכנן להגיע לישראל ומסתכל על תקציב אירוח המשלחת הוא יותר חושב על עלויות האירוח ועל מקומות שירצה לבקר בישראל. כן, איש העסקים סיני אמנם מוזמן למטרות עסקיות ,לפגישות עם חברות ישראליות במטרה לעשות עסקים משותפים אך בפועל, כמעט כל סיני המבקר בישראל במסגרת עסקית מצפה   לחלק של הפלז'ר, מצפה לבקר במקומות בארץ וליהנות מחופשה מוצלחת.

אם תציע לאיש עסקים סיני חבילת אירוח הכוללת שירותי תיירות פרימיום, שירותי VIP כמו נסיעה ברכבי יוקרה לטיול בארץ ,נניח בים המלח ,ביקור בחוף פרטי, ארוחה במסעדה טובה וליווי של מדריך דובר סינית  הוא ימהר להגיד -"אני לא צריך את כל אלה". אז מדוע בכל זאת  צריך לארח משלחת מחו"ל ובמיוחד מסין בסטנדרטים גבוהים?

איך מתהוות ציפיות גבוהות

הציפיה לשירותי תיירות עסקית גבוהים מצד סינים שכתיירים פרטיים היו מוכנים להסתפק בהרבה פחות טמונה בקודים ההתנהגותיים שמתלווים לביקור של משלחת עסקית בישראל – קבלת פנים עסקית ברמה גבוהה יוצרת צורך להלימה גם בפן של תיירות הפנאי של אותם אנשי עסקים, אחרי שהם חווים רמת אירוח מכובדת למדי מצד חברות היי טק וגופים עסקיים אחרים הם מבינים בעצמם שזמן הפנאי צריך להיות לא פחות מלהיב וברמת שירותים דומה לא פחות מזו שקבלו בשאר ימי הביקור.

קרה לנו לא פעם שבמועד הזמנת השירותים התיירותיים היה לנו קשה לשכנע את הסינים או את החברה המארחת כאן בארץ, מדוע לא להתפשר על פחות מביקור בחוף ים פרטי בים המלח בעוד שישנם חופים ציבוריים בחינם ומדוע יש לפצל את הדרגים הזוטרים מהבכירים כשמדובר בהסעות ברכבי יוקרה, על אחת כמה וכמה כשלצידו מנהל בכיר במשלחת הסינית.

למעשה כאשר חברת גולד מייעצת לחברה מישראל המארחת משלחת סינית או כשהיא באה במשא ומתן לתנאי האירוח של משלחת סינית עם הנציגים בסין, היא יודעת ליצר את האיזון הרצוי בין הצורך לארח משלחת בעלויות העומדות בתקציב מוגבל וקבוע לבין הציפיה לקבל סטנדרט שירותי תיירות עסקית ויחס של VIP.