איך בוחרים יעדי טיול לאנשי עסקים

קבלנו שאלה מעניינת – איך אתם בוחרים את יעדי הטיול בישראל לאנשי עסקים מחו"ל הבאים במסגרת משלחת עסקית או כאורחים ללקוחות ישראלים בארץ.

איך בוחרים יעד לטיול בארץ לאנשי עסקים? כמובן לוקחים בחשבון את רצונותיו של הלקוח אך לא כל הלקוחות יודעים מה לבקש ומבקשים את עצתנו. לפעמים הלקוח מבקש אך חשוב לתאם ציפיות שכן המידע שהוא קבל על היעד אותו הוא רוצה לבקר שונה מהמציאות בשטח.להלן מגוון שיקולים בבחירת יעדי טיול לאנשי עסקים הבאים מחו"ל.

טיול קלאסי בישראל לאורחים מחו"ל

היעדים בעדיפות ראשונה, יעדים קלאסיים בגדר "חובה"  שנשאף לקחת אורחים מחו"ל שטרם היו הם טיול לירושלים וטיול לים המלח.

גם אם מדובר באירוח משלחות מחו"ל שחלק מהמשלחת היו בירושלים או ים המלח וחלקם טרם,עלינו לבחור יעדי טיול שמצד אחד יתחשבו באלו שרוצים לטייל ב"אתרי החובה" ומצד שני לא לשעמם את האחרים שכבר בקרו במקומות אלו. מה עושים?

אנו נוהגים לשלב בטיול מורה דרך מנוסה שגם דובר את שפת המטיילים (אם מדובר במשלחת מסין אז מדריך טיולים  דובר סינית).מורה דרך דובר צרפתית,ספרדית, יפנית,סינית ולמעשה כל שפה אחרת המעניק סיפורים מעניינים מזוית שונה וכך גם אם מבקרים באותם מקומות מקבלים חוויה שונה. לפעמים אנו כוללים את האתרים הקלאסיים (לטובת אלו שלא היו) ועושים אותם מהר יותר כשלצידם  בהם מהר יותר אתרים חדשים נוספים. אופציה נוספת לטובת משלחות בהן חלק היו וחלק לא ביעדים מסויימים היא לפצל. ישנם משלחות מחו"ל שפיצלנו לשתיים ולשלושה חלקים כשכל קבוצה טיילה בנפרד ליעדים שונים וכך כולם נהנו מאודכנסיה בנצרת

שיקולים נוספים בבחירת יעדי טיול לאנשי עסקים מחו"ל

כאשר מתכננים טיול לאורחים מחו"ל אנו לוקחים בחשבון את ארץ המוצא והדת . כשמדובר באורחים נוצריים ישולבו אתרים בעלי חשיבות לנצרות ,יש שיעדיפו יעדים טרנדיים כמו סיורי יקבים למשל או סיורי לילה.

כמובן שתכנון הטיול ויעדיו נקבעים בהתאם לזמן המוקדש לטיול, עונת הטיול, השעה ביום וכו'

חשוב לעשות תיאום ציפיות, יש הבדל בין רצון של לקוח לעשות SITE SEEING לבין TOUR, מי שברשותו חצי יום טיול או כמה שעות או יום טיול שלם, זה מאוד משמעותי לתכנון יעדי הטיול.

אנו לוקחים בחשבון האם האורח מחו"ל רוצה לראות כמה נקודות ספציפיות ולרדת מדי פעם לצלם ולחזור לאוטו או רוצה לטייל רגלית .

כמובן שמוצאו של הלקוח הוא מאוד רלוונטי .למשל היה לנו לקוח שרצה לטייל ביום המלח בדצמבר (קר). אם מדובר בלקוח "רגיל" נצטרך לתאם איתו ציפיות ולהבהיר שהוא יוכל לטייל, לצלם אך לא כל כך להכנס למים כי קר. כשמדובר באורחים מסין למשל הקור אינו מרתיע אותם.

לסיכום, בחירת יעדי טיול לאורחים מחו"ל תלוי במכלול גורמים שאנו בודקים בעוד מועד. לנגד עינינו עומד הלקוח ואנו שואפים להעניק לכל אורח מחו"ל חווית ביקור מושלמת.