שירותי תרגום

שירותי תרגום

במקרה של אירוח משלחת מחו"ל כמובן שאחד הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר להם נרצה לדאוג הוא תרגום מקצועי וטוב. זה מה שיכול פעמים רבות לעשות את ההבדל בין תגובה מנומסת של האורחים מחו"ל לבין עסקה

כיצד נרצה לבחור שירותי תרגום של מתורגמן עבור אירועים שונים כגון אירוח משלחות מחו"ל, פגישות חשובות עם גורמים אשר אינם דוברים את השפה?

קיימים סוגים שונים של מתורגמנים, המתמחים בסוגי תרגום שונים. הסוגים העיקריים הרלבנטיים עבור אירוח אורחים המגיעים כמשלחת מחו"ל הם מתורגמן עוקב  ומתורגמן סימולטני.

הראשון הוא מתורגמן המתמחה במה שמכונה בעגה המקצועית – "תרגום עוקב". מתורגמן עוקב הוא מתורגמן אשר נוכח פיסית בפגישה (בין אם מדובר בפגישה פנים אל פנים של מספר מצומצם של אנשים ובין אם בהנחיה והדרכה של קבוצת אנשים, דוגמת טיול מאורגן), ומתרגם באופן שוטף ובזמן אמת את הנאמר לשפה הרצויה. על פי רוב מתורגמן עוקב מאזין לנאמר, ממתין לאתנחתא בדברים ואז מתרגם את החלק האחרון בשיחה. לכן, לא מדובר בתרגום מדויק לחלוטין, מילה במילה, אלא יותר בסיכום של הדברים האחרונים שנאמרו. ניתן כמובן לבקש תרגום עוקב מדויק יותר אשר יעביר את התוכן כמעט באופן מדויק לחלוטין.

הסוג הרלבנטי השני הוא מתורגמן המתמחה בתרגום סימולטני. כאן, הכוונה היא לרוב למתורגמן אשר אינו נוכח פיסית בפגישה עצמה, אלא יושב בחדר אחר, ומאזין לנאמר באמצעות מערכת שמע. המתרגם הסימולטני מתרגם מילה במילה את הדברים הנאמרים ומעביר אותם באמצעות מיקרופון למאזינים אשר מקבלים את התרגום ישירות לאוזניות שהם חובשים. סוג תרגום זה מתאים, למשל, לכנסים או נאומים גדולים בהם הקהל כולל מאזינים דוברי כמה שפות שונות.

מהו סוג התרגום הרלבנטי לצרכים שלך?

על מנת לבחור את המתורגמן המתאים ביותר לעבודה, מומלץ לנסות ולהגדיר קודם – מהם בדיוק הצרכים שלנו? מה חשוב יותר ומה חשוב פחות? האם חשוב יותר הדיוק וההקפדה על התרגום המדויק של כל מילה ומשפט או האם חשוב לנו יותר שהתרגום יהיה קולח וזורם, ישתלב בשיחה ולא יעכב אותה? האם אנו זקוקים לתרגום עבור קבוצה גדולה של אנשים? האם נדרש תרגום לכמה שפות או לשפה אחת בלבד?

בהתאם לתשובות לשאלות הללו נבחר מתורגמן עוקב או סימולטני, כאשר תמיד מומלץ לשכור מתרגם אשר מתמחה בתחום הספציפי המדובר. למשל, אם אנחנו מחפשים מתורגמן עבור טיול של משלחת מחו"ל, כדאי לנסות ולחפש מתורגמן המתמחה באירוח והדרכת טיולים למשלחות וכו'. זוהי הדרך הטובה ביותר לוודא כי מדובר באיש מקצוע מנוסה אשר יודע את העבודה המסוימת הזו באופן מספק.מתורגמן